Přeposlat Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

(11)

hodnotit

Po hranatém "experimentu" - hatchbacku BX z osmdesátých let se design nového modelu vrátil k elegantním křivkám, které měla veřejnost spojené s Citroenem z dob předválečných, ale zejména poválečných. Legendami nejen ve domovské Francii se staly modely DS nebo CX s výrazně futuristickou a aerodynamickou siluetou. Nový automobil, představený na podzim 1992, přijel jako první v řadě s novým slovním označením - Xantia. Relativně dlouhou dobu používal Citroen pro označování modelů svou modifikovanou abecedu (v jednu dobu byly např. v nabídce typy AX, BX, CX), která obsahovala vždy písmeno X. Písmeno X zůstalo zachováno i v novém označení modelů - Xantia, Xsara. Xantia byla náhradou lépe vybavených verzí o něco menšího typu BX (spodní polovina nabídky BX byla již před tím nahrazena menším modelem ZX). Výsledek vývoj splnil naděje, které automobilka do nového auta vkládala. Přestože premiéra proběhla již v roce 1992, výroba byla zahájena až v roce následujícím. První vyrobené automobily se poznají podle loga umístěného až na kapotě. V roce 1994 se přesunulo logo na masku chladiče. Pro Xantii je typický nadprůměrný komfort cestování. Zásluhu na tom má jednak dlouhý rozvor (2740 mm) a neobvyklé hydropneumatické odpružení. Citroen se vývojem hydropneumatického odpružení zabývá již desítky let a lze říci, že v Xantii byly spojeny výhody plynoucí z principu tohoto odpružení a dobrá kvalita, která v předešlých modelech dělala nedobré jméno všem Citroenům. Společné všem Xantiím je samočinné udržování konstantní světlé výšky s měnícím se zatížením. Komfortní naladění podvozku však neznamená, že by automobil byl příliš "měkký". V pokročilejším provedení Hydractive II, existuje možnost nastavení podvozku pro komfortní nebo sportovní jízdu resp. elektronika sama identifikuje kdy by bylo dobré podvozek přitvrdit. Vrcholným představitelem technické vyspělosti Citroenu je Xantia Activa, vybavená aktivním podvozkem na bázi hydropneumatického odpružení. Technika a elektronika Xantie Activa úplně eliminovala boční náklony karosérie při průjezdu zatáčkou a výrazně tak přispěla k aktivní bezpečnosti jízdy s tímto automobilem. V testech jízdní dynamiky a ovladatelnosti, které prováděly renomované evropské motoristické časopisy, držela Xantia zdatně krok s ryze sportovními a mnohonásobně dražšími automobily.

více

Výrobce:

Citroën

Kategorie:

Combi

Řada / podřada:

Xantia

Články  |  Diskuze  |  Inzerce

 

Základní údaje Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

Srovnání s jinými automobily

V katalogu 10290 automobilů

1.
2.
3.

Našli jste špatné nebo chybějící údaje? Napište nám!

Základní vlastnosti Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Typ Combi
Datum výroby -
Uvedení na trh 1997-12-01
Vyráběn v letech 1998 - 2001
Délka 4660 mm
Šířka 1755 mm
Výška 1416 mm
Cena -
Fyzické parametry Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Pohotovostní hmotnost 1484 kg
Hmot. bržděného přívěsu 1500 kg
Užitečná hmotnost 526 kg
Počet dveří 5
Počet míst 5
Rozchod kol vpředu 1502 mm
Rozchod kol vzadu 1454 mm
Rozvor náprav 2740 mm
Min. objem zavaz. prostoru 512 litrů
Max. objem zavaz. prostoru 1690 litrů
Motor, výkon Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Druh motoru řadový
Umístění motoru vpředu napříč
Příprava směsi vznětový motor s přímým vstřikem
Přeplňování turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek
Poháněné nápravy přední
Převodovka Automatická
Počet rychl. stupňů (man.) -
Počet rychl. stupňů (aut.) 4
Zdvihový objem 1997 ccm
Počet válců 4
Počet ventilů 8
Točivý moment 250 Nm
Točivý moment 1750 otáčky/min
Výkon 80 kW
Výkon 109 koní
Výkon 4000 otáčky/min
Maximální rychlost 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12.8 s
Posilovač řízení Ano
Pohonné hmoty Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Druh paliva nafta
Objem nádrže 65 litrů
Spotřeba ve městě 7.5 litrů na 100 km
Spotřeba mimo město 4.7 litrů na 100 km
Spotřeba - kombinovaně 5.8 litrů na 100 km
Sériový rozměr pneu Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Sériový rozměr pneu 205/60 R 15 H
Brzdy Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Přední brzdy kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní brzdy kotoučové
Standardní výbava Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110
Interiér Autorádio, Posilovač řízení, Multifunkční volant, Nastavitelný volant, Centrální zamykání, Imobilizér, Dělená sedadla, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Otáčkoměr, Elektrické ovládání oken vpředu, Elektrické ovládání oken vzadu
Exteriér Elektrická zrcátka, Přední mlhovky, Zadní mlhovky
Asistenti ABS
Klimatizace manuální
Počet airbagů 2

Našli jste špatné nebo chybějící údaje? Napište nám!

Sháníte tento nebo podobný model? DOPORUČUJEME:

 

Hodnocení Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

Hodnocení vozu Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

Celkem

hlasů: 11

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Nahlašte chybějící vlastnost

Chybí Vám u tohoto modelu vlastnost, kterou disponuje? Napište nám o ní. Děkujeme.

 

Diskuze Citroën Xantia Break II 2.0 HDi 110

Diskuse ke Xantia Break II 2.0 HDi 110


počet příspěvků: 0

 

Napište recenzi

Tvořte s námi obsah tohoto webu a staňte se redaktorem! Zašlete nám Vámi napsanou recenzi/článek, který Vám po zkontrolování uveřejníme. Nejlepší přispěvatele zařadíme do ravidelného slosování o vstupenky do Aquapalace Praha!

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.