Přeposlat Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Po hranatém "experimentu" - hatchbacku BX z osmdesátých let se design nového modelu vrátil k elegantním křivkám, které měla veřejnost spojené s Citroenem z dob předválečných, ale zejména poválečných. Legendami nejen ve domovské Francii se staly modely DS nebo CX s výrazně futuristickou a aerodynamickou siluetou. Nový automobil, představený na podzim 1992, přijel jako první v řadě s novým slovním označením - Xantia. Relativně dlouhou dobu používal Citroen pro označování modelů svou modifikovanou abecedu (v jednu dobu byly např. v nabídce typy AX, BX, CX), která obsahovala vždy písmeno X. Písmeno X zůstalo zachováno i v novém označení modelů - Xantia, Xsara. Xantia byla náhradou lépe vybavených verzí o něco menšího typu BX (spodní polovina nabídky BX byla již před tím nahrazena menším modelem ZX). Výsledek vývoj splnil naděje, které automobilka do nového auta vkládala. Přestože premiéra proběhla již v roce 1992, výroba byla zahájena až v roce následujícím. První vyrobené automobily se poznají podle loga umístěného až na kapotě. V roce 1994 se přesunulo logo na masku chladiče. Pro Xantii je typický nadprůměrný komfort cestování. Zásluhu na tom má jednak dlouhý rozvor (2740 mm) a neobvyklé hydropneumatické odpružení. Citroen se vývojem hydropneumatického odpružení zabývá již desítky let a lze říci, že v Xantii byly spojeny výhody plynoucí z principu tohoto odpružení a dobrá kvalita, která v předešlých modelech dělala nedobré jméno všem Citroenům. Společné všem Xantiím je samočinné udržování konstantní světlé výšky s měnícím se zatížením. Komfortní naladění podvozku však neznamená, že by automobil byl příliš "měkký". V pokročilejším provedení Hydractive II, existuje možnost nastavení podvozku pro komfortní nebo sportovní jízdu resp. elektronika sama identifikuje kdy by bylo dobré podvozek přitvrdit. Vrcholným představitelem technické vyspělosti Citroenu je Xantia Activa, vybavená aktivním podvozkem na bázi hydropneumatického odpružení. Technika a elektronika Xantie Activa úplně eliminovala boční náklony karosérie při průjezdu zatáčkou a výrazně tak přispěla k aktivní bezpečnosti jízdy s tímto automobilem. V testech jízdní dynamiky a ovladatelnosti, které prováděly renomované evropské motoristické časopisy, držela Xantia zdatně krok s ryze sportovními a mnohonásobně dražšími automobily.
Výrobce:
Kategorie:
Řada / podřada:
Galerie Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Fotografie automobilů Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Základní údaje Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Srovnání s jinými automobily
V katalogu 10290 automobilů
Našli jste špatné nebo chybějící údaje? Napište nám!
Základní vlastnosti Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
---|---|---|
Typ | Liftback | |
Datum výroby | - | |
Uvedení na trh | 1997-12-01 | |
Vyráběn v letech | 1998 - 2001 | |
Délka | 4444 mm | |
Šířka | 1755 mm | |
Výška | 1380 mm | |
Cena | - | |
Fyzické parametry Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Pohotovostní hmotnost | 1436 kg | |
Hmot. bržděného přívěsu | 1500 kg | |
Užitečná hmotnost | 474 kg | |
Počet dveří | 5 | |
Počet míst | 5 | |
Rozchod kol vpředu | 1502 mm | |
Rozchod kol vzadu | 1454 mm | |
Rozvor náprav | 2740 mm | |
Min. objem zavaz. prostoru | 437 litrů | |
Max. objem zavaz. prostoru | 1405 litrů | |
Motor, výkon Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Druh motoru | řadový | |
Umístění motoru | vpředu napříč | |
Příprava směsi | vícebodové vstřikování | |
Přeplňování | - | |
Poháněné nápravy | přední | |
Převodovka | Manuální | |
Počet rychl. stupňů (man.) | 5 | |
Počet rychl. stupňů (aut.) | - | |
Zdvihový objem | 1998 ccm | |
Počet válců | 4 | |
Počet ventilů | 8 | |
Točivý moment | 175 Nm | |
Točivý moment | 2750 otáčky/min | |
Výkon | 90 kW | |
Výkon | 123 koní | |
Výkon | 5750 otáčky/min | |
Maximální rychlost | 195 km/h | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 13.6 s | |
Posilovač řízení | Ano | |
Pohonné hmoty Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Druh paliva | Natural 95 | |
Objem nádrže | 65 litrů | |
Spotřeba ve městě | 14.3 litrů na 100 km | |
Spotřeba mimo město | 7.2 litrů na 100 km | |
Spotřeba - kombinovaně | 9.8 litrů na 100 km | |
Sériový rozměr pneu Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Sériový rozměr pneu | 205/60 R 15 H | |
Brzdy Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Přední brzdy | kotoučové s vnitřním chlazením | |
Zadní brzdy | kotoučové | |
Standardní výbava Citroën Xantia II 2.0i (123 HP) | ||
Interiér | Autorádio, Posilovač řízení, Multifunkční volant, Nastavitelný volant, Centrální zamykání, Imobilizér, Dělená sedadla, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Otáčkoměr, Elektrické ovládání oken vpředu, Elektrické ovládání oken vzadu | |
Exteriér | Elektrická zrcátka, Přední mlhovky, Zadní mlhovky | |
Asistenti | ABS | |
Klimatizace | manuální | |
Počet airbagů | 2 |
Sháníte tento nebo podobný model? DOPORUČUJEME:
Související Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Hodnocení Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Hodnocení vozu Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Nahlašte chybějící vlastnost
Chybí Vám u tohoto modelu vlastnost, kterou disponuje? Napište nám o ní. Děkujeme.
Diskuze Citroën Xantia II 2.0i (123 HP)
Diskuse ke Xantia II 2.0i (123 HP)
počet příspěvků: 0
Napište recenzi
Tvořte s námi obsah tohoto webu a staňte se redaktorem! Zašlete nám Vámi napsanou recenzi/článek, který Vám po zkontrolování uveřejníme. Nejlepší přispěvatele zařadíme do ravidelného slosování o vstupenky do Aquapalace Praha!